Alex, jaar 1

Welkom allen
Voordat ik begin zal ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Alex Nelles, ben 21 jaar en zit in het eerste jaar van de opleiding Communicatie bij Hogeschool Inholland Den Haag. Ik ben gevraagd om maandelijkse een blog bij te houden zodat ik mijn ervaringen kan delen met jullie.

Als eerste wil ik beginnen met het dagelijkse leven, wat mij bezig houdt tijdens de studie. Communicatie is een opleiding die vrij breed is dus voor ieder wat wils heeft. Zoals ik het eerste jaar heb mee gemaakt is het hard doorwerken, er zijn veel projecten en je moet wennen aan de manier van denken en doen die van jou verwacht wordt. Aan het einde van jaar één moet je een bepaald aantal studiepunten behaald hebben om door te mogen naar jaar twee, dat is flink door bikkelen maar wanneer je er echt voor gaat is het een gemakkelijke behaalbare doelstelling.

Welke richting?
Toen ik met de opleiding begon wist ik nog niet precies welke richting mij het leukst leek. Doordat het zo breed is heeft het wel mijn visie versterkt. Zo zijn we begonnen met het opzetten van projecten in het algemeen, vervolgens werden de periodes steeds specifieker, namelijk: het onderzoeken van doelgroepen tot aan een communicatieplan opzetten voor een bedrijf in de zorgsector.
Nu ik in het laatste blok zit merk ik wel wat er precies van je verwacht wordt , dat valt jou straks hopelijk ook op. Natuurlijk is het hard werken, je studeert immers wel aan een hbo-opleiding.

Den Haag
De grootste reden waarom ik voor Hogeschool Inholland Den Haag heb gekozen is omdat de school  klein en erg persoonlijk is. De relatie die je opbouwt met je medestudenten en de leraren is erg fijn, omdat alles vertrouwd met elkaar besproken kan worden. Iedereen kan op elkaar bouwen.

Na bijna een heel schooljaar mee te hebben gedraaid, voel ik me thuis. Het is een leuke school met mensen die gemotiveerd zijn en daarom hun best doen. Kortom, ik kan zeggen, dat ik veel geleerd heb en ook veel leuke mensen heb leren kennen.  Jullie zullen meer van mij lezen het aankomend jaar. Waar ik me vooral op wil richten zijn de buitenschoolse activiteiten, die door de medestudenten worden georganiseerd.

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 1 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie