Whitney, jaar 3

Mijn eerste grote opdracht
Beste lezers en lezeressen, hier is hij dan! Mijn post waarin ik jullie alles ga vertellen over mijn stage. Bij de kennismaking heb ik jullie verteld dat ik stage loop bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Veel van jullie vragen zich vast af wat dit voor kantoor is en wat ik hier mag doen. Het CAK is een uitvoeringsorganisatie in de zorg- en welzijnssector. Zij draagt de verantwoordelijkheid voor een goede uitvoering van financiële regelingen en informatietaken en voert deze taken uit voor het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. En niet geheel onbelangrijk, het is een organisatie zonder winstoogmerk.

Ik ken het CAK via mijn moeder, aangezien zij bij deze organisatie werkt. Bij het zoeken naar een stage is het belangrijk om te netwerken in je omgeving. Op deze manier kom je sneller in contact met bedrijven. Uiteraard is het wel belangrijk om zelfstandig en actief te zijn. Ik heb zelf contact gezocht met de afdeling Communicatie en ik heb geheel zelfstandig gezorgd dat ik deze stageplek heb gekregen. Netwerken in je omgeving betekent niet dat je zomaar ergens kunt werken. Je moet jezelf presenteren en laten weten waarom juist jij die ene stageplek moet krijgen. Bovendien heb ik tijdens het zoeken naar een stageplek gesolliciteerd bij verschillende bedrijven. Ik wilde wel het beste uit mijn stageperiode kunnen halen en met meer kennis en ervaring terugkomen op school.

Werkzaamheden
Nu kan ik zeggen dat het de juiste keuze was. Ik loop nu tweeënhalve maand stage op de afdeling Communicatie en leer elke dag meer! Er zijn werkzaamheden die dagelijks voorbij komen, zoals het maken van posters, het plaatsen van intranetberichten, offertes aanvragen, facturen op de juiste plaats krijgen, voorstellen schrijven en als contactpersoon dienen voor andere afdelingen die vragen hebben over evenementen, teksten en/of gebeurtenissen. Naast deze werkzaamheden zijn er ook grotere projecten waaraan ik deelneem. De projecten waar ik momenteel mee bezig ben zijn de kerstgeschenken, een voorstel schrijven voor de nieuwjaarsreceptie, project voor de aanleverkalender 2013 begeleiden en teksten schrijven voor het personeelsblad. Ik kijk hier verder dan alleen de afdeling Communicatie, omdat je voortdurend in contact bent met verschillende afdelingen en personen.

Mijn eerste grote opdracht heb ik afgelopen woensdag afgerond. In het begin van mijn stage heb ik meegeholpen bij een deel van de organisatie en de uitvoering van het personeelsfeest. Woensdag was de eerste opdracht die ik geheel zelfstandig in handen mocht nemen. De opdracht was het organiseren en uitvoeren van de kunstexpositie. Een klant van het CAK exposeert haar kunst drie maanden in de entreehal en is daarmee de eerste van deze reeks. De directeur opende deze expositie en ik kan jullie niet vertellen hoe enthousiast ik ben over de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid die ik tijdens dit project gekregen heb! Het begon met het schrijven van een voorstel voor deze opening en uiteindelijk mocht ik het evenement organiseren en uitvoeren.

Bij zo een opening komt veel kijken. Je moet zorgen voor aankondigingen, uitnodigingen, catering, benodigdheden en ook als contactpersoon dienen voor de klant die haar kunst exposeert. Ik ben zeker een maand met dit project bezig geweest en ben erg trots op het eindresultaat. De verassing tijdens de opening was dat ik zelf mijn idee voor de opening mocht aankondigen voor een groep van dertig personen. Ik vond het erg spannend, maar ben ook trots dat ik op dit gebied gegroeid ben. Ik had bedacht dat er interactie moest zijn met de genodigden en ik had voorgesteld dat iedereen zijn/haar associaties bij de kunst op moest schrijven, voordat de kunstenares haar verhaal achter de kunst vertelde. Voor dit idee kreeg ik van zowel de aanwezigen als de kunstenares een groot compliment.

Ik ben nu bijna op de helft van mijn stageperiode en ben erg blij met de opdrachten die ik mag doen. Ik heb altijd al uitgekeken naar de stageperiode. Het is een kans om jezelf te ontwikkelen en te bewijzen. Tot nu toe overtreft deze stage al mijn verwachtingen. Zoals jullie hebben gelezen komen er meer projecten aan en ik ga jullie zeker op de hoogte houden!

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Jaar 3, Stage en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Whitney, jaar 3

  1. Miranda Filius zegt:

    Volgens mij heb ik hier een nieuwe schrijfster ontdekt. Goed stuk Whitney!

Plaats een reactie