Cherylle, jaar 3

Oh Oh Stage
Het gegiechel en gejoel klimt via het raam naar binnen. De grote klok aan de muur geeft aan dat het twee uur  ‘s middags is. Nieuwsgierig kijk ik naar buiten. “Ze zijn druk bezig met die introductiespelletjes.”, zegt mijn collega. Ik knik en richt mij weer op mijn beeldscherm. De “Oh Oh Intro”, “Strandwal festival” en “Rave van Fortuin” tweets vliegen mij om mijn oren. De introdagen zijn weer van start gegaan en op mijn stage bij Poppodium SuperMarkt begroeten wij ze met open armen!

De laatste twee weken van augustus was ik te vinden op de Grote Markt. Zag je een meisje stapels posters dragen en tegelijk ook druk bellen? Tada, c’est moi!

Na veel sollicitaties, gesprekken en iedere keer erachter komen dat de functie die zij aanbieden niet precies was wat ik zocht, heb ik gesolliciteerd bij Poppodium SuperMarkt. Dit poppodium is onderdeel van de Grote Markt en is samen met nog 6 andere horecagelegenheden met ieder hun eigen specifieke doelgroep, één groot bedrijf. En ik, ik ben nu hun trotse stagiaire Marketing & Pr.
Wat je met zo’n stage doet? Heel veel afwisselend werk. Zo mocht ik in de eerste week een wervingscampagne opzetten om een promotieteam samen te stellen (zin om te flyeren, mail gerust, haha). Dit plan staat na de “keuring” inmiddels online. Daarnaast heb ik een optreden van de tumbatronic band KiT mogen promoten en hier direct een campagne aan vast mogen plakken.

In week twee heb ik het reclameplatform van de Grote Markt mogen uitbreiden. Hierbij kun je denken aan het verspreiden van Narrows (digitale afbeeldingen op beeldschermen in verschillende openbare plaatsen) tot aan posters. Ook mocht ik een campagne opzetten voor een andere band genaamd Bombay Show Pig en een hele, hele hoop vormgeven.
Stiekem heb ik hiernaast ook mogen twitteren met veel internationale en landelijke artiesten. Dit geeft trouwens best een kick: als je hen promoot en ze (en hun hele fanbase) reageren!

Behoorlijk afwisselend werk dus, mijn stage hier! Ik heb het ook echt enorm naar mijn zin. En dat is maar goed ook, want ik zit hier nog wel een paar maanden.

Als je ooit een kop koffie, biertje of een lekker broodje komt nuttigen hier op de Grote Markt en je ziet me voorbij rennen? Zeg me gerust even gedag.

Tot snel!
Cherylle

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 3, Stage en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie