Melissa, jaar 1

MelissaDe naam is Selling, Melissa Selling.

Laten we niet beginnen met het cliché verhaal wanneer ik op de wereld ben gekomen en waar mijn interesses liggen. Ik begin bij het punt dat ik het schrijven te pakken kreeg. Het begon al toen ik 6 was. Ik schreef vriendenboekjes het liefst zelf helemaal vol en dagboeken verslond ik bij de vleet. Je kon mij dan ook niet blijer maken dan met een nieuw dagboek in plaats van met een of andere suffe pop, sorry mam.

Eenmaal in groep 7 beland begonnen de werkstukken te komen. Het waren er toen nog niet zo erg veel, maar ik maakte er wel werk van. De juf kreeg dan ook geen werkstukken meer, je kon het publiceren als boek. Of de juf er nou zo erg blij mee was dat betwijfel ik, maar ik was erg trots op mijn werk. Het bleef ook niet alleen bij opdrachten voor school. Al had ik geen opdracht om een werkstuk te maken ik maakte er zelf wel een. Het kon over van alles gaan; over dolfijnen, auto’s en zelfs over tandpaste kon ik een heel stuk schrijven.

In de 1ste klas van het VMBO kreeg ik een tijdschriftabonnement cadeau van mijn moeder.  Het was voor het blad Cosmo girl. Ik was er super blij mee en het fascineerde me dan ook gelijk zo dat ik mijn eigen tijdschrift begon. Mensen moesten mijn zelfgeschreven artikelen lezen en dat werd dan ook mijn streven. Na het VMBO ben ik eerst nog HAVO gaan doen, dit omdat ik dacht dat meer diploma’s toch wel wat intelligenter stond.  Maar vooral ook om te laten zien aan iedereen dat Melissa, de altijd kletsende Melissa, echt wel HAVO aankon. En dat kon ze.  Ik heb mijn HAVO netjes afgesloten en dat heeft de rest van de wereld ook geweten.

In die tussentijd ben ik altijd blijven schrijven voor mezelf. Na de HAVO was het toen toch echt tijd om een school te kiezen, want wat ik zou doen was als duidelijk. Zoals mijn moeder al zei: ‘Melis kom je niet in Goede Tijden Slechte Tijden terecht dan moet je toch wat gaan doen met dat geschrijf. Mijn moeder vond me nogal erg theatraal en ik geef toe, dat ben ik ook wel een beetje ja. Maar ik heb uiteindelijk toch maar voor het schrijven gekozen. Ik zal er maar niet bij vertellen dat ik Goede Tijden Slechte Tijden echt een bagger serie vind, back to business. Ik kwam toen terecht bij de opleiding Communicatie van Hogeschool Inholland. De opleiding is breed ingesteld, omdat ik toch niet alleen de kant van journalistiek op wilde ik wou nog zoveel meer. De opleiding communicatie was daarom super geschikt voor mij. De fijne kneepjes van het vak journalistiek leren en daarnaast nog veel meer op Communicatiegebied. Zo heb ik nu ook ontdekt dat de reclamewereld me ook erg interesseert. Ik sta nog steeds overal voor open, maar schrijven blijft toch mijn lust en mijn leven.

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 1 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie