Anne, jaar 4

En… actie!
AnneN 3Eigenlijk is je hele schoolcarrière een reeks van scènes die elkaar logischerwijs opvolgen. Op verschillende momenten vinden er plotwendingen plaats die je als hoofdpersonage zelf moet sturen. Van je schoolcarrière is het motorisch moment het begin, wanneer je besluit je in te schrijven voor de opleiding (in mijn geval Communicatie). Vervolgens is het behalen van je propedeuse in jaar 1 de eerste plotpoint waarop je besluit door te gaan met de opleiding.

Na jaar twee is de hoofdcrisis bereikt; de keuze welke richting je binnen de communicatie opgaat. Je kiest twee minors (in mijn geval Beeld- en Meningsvorming en Managementcommunicatie bij Veranderingen). Daarna komt het volgende obstakel om te overwinnen; het vinden van een goede meewerkstage. Als je jaar drie ongeschonden doorkomt word je opnieuw geconfronteerd met eerdere keuzes en kies je de laatste twee minors (Reputatiemanagement en Filmstudies in mijn geval). Wanneer je weet dat het einde nadert en de oplossing binnen handbereik ligt, loop je tegen de confrontatie van je verhaal aan; afstuderen. In deze jaren ontwikkelt je personage (jijzelf) zich van onzekere student tot communicatieprofessional, klaar voor een volgend verhaal.

AnneN 1Mijn laatste minor (Filmstudies) zit er bijna op. Na drie koude (en natte) dagen filmen begint het eerste resultaat zichtbaar te worden van onze korte film: ‘Onverwachting’ (waar ik een mini rol als gynaecoloog in heb). Na het bedenken van een verhaal, het schrijven van een scenario, het casten van acteurs en het opnemen van de film, is het nu tijd om te monteren. Dit is eigenlijk het punt waarop je de film opnieuw schrijft (maar dan in beeld). Ik heb er keelpijn, een snotneus en een moe hoofd aan overgehouden, maar het was ontzettend leuk om te doen en even heel wat anders (veel creatiever) dan mijn vorige minors.
Het is wel raar (goed raar) om te bedenken dat ik na deze minor nooit meer een les heb. Dat wil zeggen, op deze opleiding. Ik heb namelijk nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen nadat ik in juli mijn diploma ophaal. Tijdens het afstuderen (start 4 februari) zal ik nog wel eens op school komen, maar niet meer om lessen te volgen. Het liefst hou ik dat ook zo. Ik zie mijzelf niet nog eens jaren in de collegebanken zitten. Misschien rol ik door mijn afstudeerstage wel ergens in. Nou vergeet ik bijna te melden: ik ga afstuderen bij de Gemeente Amsterdam. Waarom weer bij de gemeente, net als in jaar drie? Dat schrijf ik in mijn volgende blog.

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 4 en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie