Anne, jaar 3

Geef mij maar Amsterdam

Ik vond het best dapper van mezelf, toen ik als 22-jarige opnieuw aan een opleiding begon. De kunst- & stylingacademie was leuk geweest, maar ik wilde ook nog een keer écht studeren. De universiteit vroeg weer te veel discipline van me, dus kwam ik uit op een hbo-opleiding. 

Ik ben Anne Nieuwenhuizen, ondertussen 25 jaar en derdejaars communicatiestudent. De reden dat ik voor Communicatie heb gekozen is simpel: ik had nog geen idee wat ik later wilde worden. Eerlijk gezegd heb ik dat nog steeds niet, maar ik weet in ieder geval dat ik in de goede richting zit. Communicatie is een breed georiënteerde opleiding, waar je veel kanten mee op kunt. Een uitstekende keuze dus, voor twijfelaars en onwetenden zoals ikzelf.

Voor hbo Communicatie kon ik naar Rotterdam of Den Haag, maar geef mij maar Amsterdam. Ik ben opgegroeid in Bergen, aan de kust en bij de bossen. Ik kwam als klein kind al in Amsterdam (half uurtje met de trein) en was toen al onder de indruk van deze bijzondere stad. De sfeer van Amsterdam is de sfeer waarin ik mij prettig voel. Een open sfeer waar iedereen (hoe gek ook) zichzelf kan zijn. Een stad die één is, maar tegelijkertijd opgedeeld in verschillende delen en elk deel heeft weer zijn eigen charme. Mijn oog is gevallen op hogeschool Inholland in Diemen. De HvA liet ik voor wat het was. De opleiding Communicatie bij Inholland is minder gericht op economie en doet meer met creativiteit. Daarnaast trok de sfeer van het kleurige gebouw mij meer.

Ik wilde destijds (en nu nog steeds) heel graag in Amsterdam gaan wonen, maar er kwam een appartement in het centrum van Alkmaar voorbij, dat ik niet kon laten schieten. Daar woon ik ondertussen al 2,5 jaar. Ondertussen hou ik mijn oren en ogen wel goed open, voor het geval er iets leuks in Amsterdam voorbij komt.

Om mijn passie voor Amsterdam compleet te maken, ben ik een half jaar geleden gestart met mijn stage bij de Gemeente Amsterdam. Voor de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling heb ik gewerkt als communicatiemedewerker bij het Stagebureau dat zij intern hebben. Over een week zit mijn stage er op. Ik ben toe aan vakantie maar ik heb het zo naar mijn zin gehad dat ik het wel ontzettend ga missen. Volgend jaar wordt een spannend jaar, want dan ga ik afstuderen.

Voor mijn stage werkte ik parttime in een videotheek (ja, die bestaan nog). Ik weet nog niet of ik daar naar terug wil. Daarnaast werk ik ook bij hogeschool Inholland. Ik sta op Open Dagen en mijn e-mail staat open voor (aankomende) studenten en andere geïnteresseerden die vragen hebben over de opleiding of wat dan ook (www.inholland.nl/vraagheteenstudent). De keuze om mee te werken aan deze blog is voor mij heel logisch. Ik weet hoe moeilijk een studiekeuze is. Informatie van binnenuit geeft een veel beter beeld dan standaard info op een website of in een folder.

Mijn blog start niet aan het begin van de opleiding, maar meer aan het einde. Toch zal ik af en toe terugblikken op de afgelopen drie jaar van de opleiding en mijn stage. Opmerkingen of vragen naar aanleiding van mijn blog zijn altijd welkom.

Anne

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 3, Stage en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie