Daphna, jaar 2

De tentamens zijn voorbij, projecten zijn afgerond en de zomervakantie staat voor de deur, dit geeft een heerlijk gevoel. Een pauze nemen van school en mijn tijd invullen zoals ik dat wil. Een tijdje terug las ik in een boek dat uit onderzoek is gebleken dat de grootste happiness-boost voortkomt uit het plannen van een vakantie, en niet de vakantie zelf. Na de zomer zakken de meeste mensen weer terug naar hun “normale” happiness niveau. Nu heb ik alleen nog geen vakantie gepland. Ik heb sowieso nog geen plannen voor deze vakantie. Moet ik maar eens iets aan gaan doen, ik pleit in ieder geval voor een ‘weekje waarin ik niets hoef’. Voor mijn gevoel is mijn tweede jaar veel sneller voorbij gegaan dan het eerste jaar. Kan natuurlijk helemaal niet, maar het lijkt wel zo. Als ik terug kijk op dit schooljaar stond een groot project centraal in het eerste half jaar. In een intensieve periode waar je te maken krijgt met het bedenken van een concept en een opdracht onder tijdsdruk moet uitvoeren. Een periode waarbij je je creatieve geest echt nodig hebt. Samen met mijn projectgroep heb ik een boek ontwikkeld voor directeuren en secretaresses waarin het thema ‘Wat maakt de secretaresse anno nu?’ centraal stond. We hebben interviews afgenomen, geschreven, het boek ontworpen en na 20 weken werd het eerste exemplaar van het boek tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament aangeboden aan Richard Krajicek, toernooidirecteur van dit event.
Verder was het een jaar waar onderzoeksvaardigheden steeds verder werd ontwikkeld en vakgebieden als marketing en communicatie centraal stonden.
In de 3e periode van dit jaar heb ik mij verdiept in de rol van een innovator. Hierbij moest je een nieuw product op de markt gaan zetten waarbij sprake is van co-branding, twee merken die hun krachten bundelen om zodoende zich te onderscheiden in de markt. Met mijn projectgroep koppelden wij de merken Gazelle en Philips samen en hier kwam een fiets met led verlichting uit. “Led’s bike”, die zeker weten opviel in het donker. Dit nieuwe product is ontwikkeld met de nieuwste technologische ontwikkelingen. De rol van ‘innovator’ spelen was een leerzaam proces. Het was hierbij belangrijk om te kijken naar de nieuwste ontwikkelingen op gebied van technologie, communicatie en media. Hierbij moesten de trends gesignaleerd worden en een vertaling gemaakt worden naar een productidee.

In de laatste periode van dit schooljaar moesten we als toekomstige communicatiemanagers de in- en externe beeldvorming in kaart brengen van een organisatie. Deze organisatie mocht je zelf uitkiezen. Zelf vond ik dit project het leukste en leerzaamste. Als team hadden wij de organisatie Lebkov gekozen, een sandwich/koffiezaak naast het centraal station in Rotterdam. We analyseerden de organisatie, hielden enquêtes onder de medewerkers en klanten en keken zo of de gewenste identiteit en het imago overeenkwamen met de daadwerkelijke identiteit en het imago, dit realiseerde we op een analytische en creatieve wijze.

En zo is een schooljaar snel voorbij en ben ik klaar voor jaar 3. Een jaar waarin ik ga beginnen aan mijn stage en minoren. Maar hoe dat gaat verlopen, vertel ik je volgend schooljaar. Fijne vakantie!

Dit bericht werd geplaatst in Jaar 2 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie